Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2023.04.12 11:47

Oprogramowanie IVR: definicja i korzyści

Każdy z nas przynajmniej raz zetknął się z systemem IVR. Większość centrów kontaktowych używa tego rozwiązania do optymalizacji ilości połączeń i zarządzania kolejkami, ale byłoby kłamstwem, gdybyśmy powiedzieli, że wszyscy użytkownicy kochają serwis IVR lub lubią z nich korzystać.
Oprogramowanie IVR: definicja i korzyści
Oprogramowanie IVR: definicja i korzyści

Każdy z nas przynajmniej raz zetknął się z systemem IVR. Większość centrów kontaktowych używa tego rozwiązania do optymalizacji ilości połączeń i zarządzania kolejkami, ale byłoby kłamstwem, gdybyśmy powiedzieli, że wszyscy użytkownicy kochają serwis IVR lub lubią z nich korzystać.

Dlaczego jednak właściciele infolinii wciąż inwestują w korzystanie z oprogramowania IVR, skoro szkodzi ono zadowoleniu klientów i nie zapewnia im pozytywnych doświadczeń?

To jest pytanie, na które musimy dziś odpowiedzieć. Mały spoiler: Oprogramowanie IVR nie jest tak złe, jak niektórzy o nim myślą.

Jaka jest definicja IVR?

Oprogramowanie IVR to narzędzie, które dostarcza informacji dzwoniącemu na podstawie jego żądań i kieruje połączenia do agenta. System IVR oparty jest na jednej z dwóch różnych technologii: dual-tone multifrequency (DTMF) lub technologii rozpoznawania głosu. DTMF pozwala użytkownikowi wybierać różne sekcje menu IVR naciskając przyciski na telefonie: 0-9,#,*. Każdy przycisk łączy się z określoną sekcją menu, taką jak "Szczegóły konta" lub "Aktualne rabaty". Oprogramowanie do rozpoznawania głosu działa tak, jak wynika z jego nazwy - rozpoznaje charakter żądań klienta za pomocą algorytmu, który pozwala systemowi zrozumieć, co mówi klient.

Dlaczego call center korzystają z oprogramowania IVR?

Przede wszystkim system IVR to świetne narzędzie samoobsługowe, które pozwala klientom uzyskać potrzebne informacje, pomoc lub nawet wykonać elementarne czynności za pośrednictwem menu IVR. Klienci mogą więc sprawdzić status swojej dostawy, zapłacić rachunek lub połączyć się z agentem.

Po drugie, rozwiązanie IVR optymalizuje ilość połączeń i pomaga centrom obsługi telefonicznej radzić sobie z licznymi połączeniami dotyczącymi typowych pytań, które nie wymagają interwencji człowieka, aby je rozwiązać. Takie elementarne pytania jak "Czy pracujecie w niedzielę?", lub "Czy macie katalog internetowy?" mogą być łatwo rozwiązane z pomocą oprogramowania IVR bez udziału agenta.

Po trzecie, rozwiązanie IVR jest niezastąpione, jeśli chcesz ustawić inteligentny routing połączeń. System IVR może zbierać dane o żądaniu klienta podczas gdy klient wchodzi w interakcję z oprogramowaniem IVR, a dane te są wysyłane do innego systemu, Automatycznego Dystrybutora Połączeń (ACD), który wykonuje routing połączeń i kieruje połączenie do najbardziej odpowiedniego agenta na podstawie danych otrzymanych z systemu IVR.

Wreszcie, oprogramowanie IVR jest idealnym rozwiązaniem, aby poprawić zarządzanie kolejką połączeń. Jak może pomóc? Może przypomnieć klientom o ich pozycji w kolejce, szacowanym czasie oczekiwania oraz zaoferować opcję zamówienia oddzwonienia, jeśli klient nie chce czekać w kolejce.

Czy system IVR ma jakieś korzyści?

Tak, ma liczne zalety, mimo że wiele osób twierdzi, że system IVR jest przestarzały lub denerwuje klientów. Wszystkie wady systemu IVR, które są tak często wymieniane przez jego przeciwników, dotyczą złej konfiguracji i struktury, a nie właśnie technologii IVR.

Ludzie nie lubią długich menu, zamkniętych w niewygodnej konstrukcji, mnóstwa reklam" niemożności dotarcia do agenta i tak dalej - a celem jest uniknięcie tych problemów. Ci, którzy ignorują preferencje klientów, nie mają szans na zapewnienie przystępnego doświadczenia klienta.

Tak czy inaczej, poznajmy korzyści systemu IVR.

Obniżone koszty operacyjne

Oprogramowanie IVR może łatwo zmniejszyć koszty operacyjne, ponieważ zmniejsza ilość połączeń: nie musisz mieć do czynienia z ogromnymi ilościami połączeń, z którymi nie możesz sobie poradzić. Z jednej strony oznacza to, że unikniesz zbyt długich kolejek do połączeń i czasu oczekiwania, więc klienci nie będą zirytowani i źli. Z drugiej strony, możesz uniknąć wydawania dodatkowych pieniędzy na zatrudnianie nowych agentów, którzy będą musieli poradzić sobie z takim natężeniem połączeń. Dzięki oprogramowaniu IVR wszystkie typowe pytania będą obsługiwane automatycznie.

Wyższa satysfakcja agentów

Jak wynika z poprzedniego akapitu, agenci czasami muszą się zajmować elementarnymi pytaniami klientów, które zawierają ogólne informacje - a odpowiedzi na takie pytania można łatwo znaleźć bez dzwonienia do agenta.

Niemniej jednak, niektórzy klienci nadal wolą dzwonić do agenta z każdym problemem, z którym się spotykają. Takie pytania frustrują agentów, a ten problem może prowadzić do negatywnych rezultatów - wysokiej rotacji agentów i wskaźnika migracji klientów co z kolei spowoduje wzrost kosztów i utratę jakości usług.

Oprogramowanie IVR sprawia, że agenci koncentrują się na naprawdę ważnych zgłoszeniach, natomiast często zadawane pytania są przetwarzane w trybie samoobsługowym z pomocą rozwiązania IVR.

Zautomatyzowane połączenia

Czy mógłbyś zgadnąć, że system IVR może pomóc w generowaniu up-sales i cross-sales lub w zbieraniu informacji zwrotnych? Ależ może.

Oprogramowanie IVR może wysyłać wstępnie nagrane wiadomości jako automatyczne połączenia po zaimportowaniu listy kontaktów do systemu - kilka kliknięć i automatyczna kampania telefoniczna jest gotowa!

Możesz używać automatycznych połączeń w dowolnym celu - czy jest to zbieranie informacji zwrotnych, czy po prostu wiadomość "Dziękujemy za zakup". Takie połączenia będą miały wyższy współczynnik zaangażowania i odpowiedzi, niż wiadomości SMS.

Doskonałe zarządzanie kolejką połączeń

Klienci nie znoszą czekania w kolejkach i jest to również jeden z głównych powodów, dla których tracisz obecnych lub potencjalnych klientów. Wyobraź sobie: osoba dzwoni do działu obsługi klienta, aby uzyskać dodatkowe informacje przed zakupem, ale musi czekać w kolejce przez pięć lub więcej minut. Jaka jest szansa, że klient będzie czekał? Masz wystarczająco dużo konkurentów, którzy mogą zaoferować szybszą obsługę.

Oprogramowanie IVR eliminuje ten problem. Po pierwsze, może informować klientów o szacowanym czasie oczekiwania i ich pozycji w kolejce - a ta informacja jest świetnym wskaźnikiem dla klientów, aby pozostać i czekać.

Po drugie, oprogramowanie IVR może zaoferować każdemu klientowi zarezerwowanie oddzwonienia - i potrzeba czekania znika! Klienci otrzymają pomoc w najbliższym czasie, a żadne kolejki nie będą ich denerwować. Co może być lepszego?

Podsumowanie

Jak widzisz, oprogramowanie IVR jest jednym z najlepszych narzędzi dla Twojego call center. Ale jak już wspomnieliśmy, musi być odpowiednio skonfigurowane. Ze wszystkich zalet systemu IVR, jak i z wielu innych użytecznych funkcji, możesz łatwo korzystać w interfejsie Voiptime Contact Center.

Ten call center w chmurze ułatwi pracę całego zespołu, a przede wszystkim uprości drogę klienta do odpowiedzi na niezbędne pytanie.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 993
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
21 czerwca 2024 Region
Zmiany personalne w parafiach [LISTA]
W piątek 21 czerwca biskup Marian Rojek ogłosił decyzje personalne dotyczące kapłanów diecezji zamojsko-lubaczowskiej. W jakich parafiach będą zmiany?
dzisiaj, 07:48 Józefów
Nowa stawka za wywóz ścieków
dzisiaj, 08:46 Obsza
Największy piknik wojskowy w regionie już w tę sobotę
w sobotę, godzina 21:36 Biłgoraj
30-lecie BARR S.A.
Od 30 lat Biłgorajska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. wspiera przedsiębiorców z terenu miasta i okolic. Jubileusz spółki, z udziałem akcjonariuszy, przedstawicieli władz państwowych i samorządowych oraz przedsiębiorców, zorganizowano w sobotę 22 czerwca w Biłgorajskim Centrum Kultury.
dzisiaj, 09:34 Księżpol
Osobówka w płomieniach
dzisiaj, 10:42 Biłgoraj
Nielegalny salon gier zlikwidowany
w czwartek, godzina 20:55 Biłgoraj
Powiat zakończył rok z deficytem, ale pozyskał 58,8 mln zł na inwestycje
W czwartek 27 czerwca odbyła się najważniejsza w całym roku sesja Rady Powiatu Biłgorajskiego. Podczas obrad radni głosowali nad wotum zaufania i absolutorium dla Zarządu Powiatu. Jakie decyzje podjęli?
w sobotę, godzina 08:46 Powiat
Alert trzeciego stopnia dla powiatu
w czwartek, godzina 08:12 Księżpol
Stanowiska dyrektorów powierzone
dzisiaj, 09:45 Biłgoraj
Nie żyje prokurator Marek Głowala
W środę 26 czerwca zmarł prokurator Marek Głowala - prokurator Prokuratury Rejonowej w Biłgoraju. W latach 2016-2019 kierował tą jednostką jako prokurator rejonowy.
we wtorek, godzina 10:30 Żelebsko
Powrót legendy na festiwalu w Żelebsku
w czwartek, godzina 13:21 Sól
Zderzenie osobówek na DW 858. Jedna osoba trafiła do szpitala
w poniedziałek, godzina 07:58 Obsza
Jest przetarg na drogę, która skróci podróż na Podkarpacie
Na tę inwestycję mieszkańcy gmin Obsza w województwie lubelskim i Stary Dzików na Podkarpaciu czekali wiele lat. Ich oczekiwania powinny się spełnić za 1,5 roku. Wtedy powstanie droga, łącząca obydwie gminy i województwa. Gmina Obsza właśnie ogłosiła przetarg na realizację tego zadania, na które ma przyznane dofinansowanie z ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych "Polski Ład".
w środę, godzina 10:31 Obsza
Cztery stanowiska dyrektorskie do obsadzenia
w czwartek, godzina 08:50 Długi Kąt
Ciężarówka wjechała w pociąg
w czwartek, godzina 18:35 Gmina Biłgoraj
Skarbnik gminy odwołana
Podczas IV sesji Rady Gminy Biłgoraj, która odbyła się w czwartek 27 czerwca, radni podjęli uchwałę o odwołaniu ze stanowiska skarbnik gminy Małgorzaty Kozłowskiej. Kto będzie pełnić tę funkcję?
w poniedziałek, godzina 17:52 Biłgoraj
Zmiana na stanowisku prezesa Fundacji Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej
w środę, godzina 13:56 Biłgoraj
Zmiany personalne w komendzie
w czwartek, godzina 14:36 Powiat
Tour de Pologne Women na drogach powiatu. W sobotę będą utrudnienia
W najbliższą sobotę 29 czerwca br. kolarki biorące udział w wyścigu "2. Tour de Pologne Women 2024" będą przejeżdżać przez powiat biłgorajski. Kolarki wjadą na teren powiatu biłgorajskiego od strony powiatu zamojskiego. W związku z tym wystąpią zmiany w organizacji ruchu oraz utrudnienia w gminach Frampol, Goraj, Turobin.
we wtorek, godzina 19:05 Gmina Łukowa
Osobówka w rowie. Kierujący trafił do szpitala [AKTUALIZACJA]
w niedzielę, godzina 19:44 Frampol
Sołecka rywalizacja [WYNIKI]
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl