W spotkaniu udział wzięli: wicemarszałek województwa lubelskiego Michał Mulawa, przedstawiciele Sejmiku Województwa Lubelskiego, burmistrz Tarnogrodu Paweł Dec, dyrekcja Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie oraz przedstawiciele firmy projektowej.
- Na jakim jesteśmy etapie? Otóż wpisaliśmy już do planów Zarządu Województwa Lubelskiego, wybraliśmy też, w trybie przetargowym, projektantów tego zadania - rozpoczął środowe spotkanie z mieszkańcami wicemarszałek Mulawa i dodał, że będzie to kluczowa inwestycja, gdyż poza poprawą bezpieczeństwa obwodnica Tarnogrodu będzie miała również na celu powiększenie terenu, na którym może rozwijać się miasto, powstaną bowiem nowe tereny inwestycyjne. Wyjaśnił też, że projektowana obwodnica ma szeroko omijać miasto.
Projektanci drogi przedstawili trzy warianty przebiegu trasy, które mogą zostać poddane pod dyskusję. Skłaniają się jednak ku trzeciej propozycji (zachodniej), wydającej się być najbardziej optymalną.
Wariant I:
- długość 3,93 km
- 5 łuków o promieniach 300-800 m
- 4 skrzyżowania
- drogi dojazdowe o długości 2,68 km
Wariant II:
- długość 5,75 km
- 6 łuków o promieniach 450-800 m
- 4 skrzyżowania
- drogi dojazdowe o długości 5,98 km
Wariant II:
- długość 5,96 km
- 3 łuki o promieniach 450-600 m
- 4 skrzyżowania
- drogi dojazdowe o długości 9,27 km
Zakres inwestycji będzie obejmować: budowę jezdni i poboczy, skrzyżowań z drogami publicznymi, budowę jezdni i poboczy dróg dojazdowych, budowę fragmentów chodników w obrębie połączenia obwodnicy z istniejącą DW 835, budowę zjazdów, budowę obiektów inżynierskich (przepusty), urządzenie zieleni drogowej, budowę odwodnienia, budowę oświetlenia drogowego, budowę kanału technologicznego, wycinkę drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, rozbiórkę kolidujących obiektów budowlanych.
Droga będzie miała klasę G, czyli będzie drogą główną, ponadto projektowa prędkość to 60km/h, prędkość miarodajna dla wariantu 1 i 2 to 80km/h, a dla wariantu 3 - 60km/h. Pasy drogi będą miały po 3,5 m, pobocza natomiast będą szerokości 1 m.
Podczas spotkania mieszkańcom nie podobał się jedynie pomysł braku połączenia nowo projektowanej trasy z ul. Przedmieście Błonie i uznali, że ta propozycja nie może zostać zrealizowana. Projektanci zapowiedzieli, że będą szukać innych rozwiązań, jednak z całą pewności rondo w tym miejscu nie powstanie.
Dokumentacja ma być gotowa za rok. - Nie możemy przepuścić takiej szansy. Nigdy nie porwalibyśmy się na taką inwestycję, której koszt szacujemy na ok. 90 mln zł gdyby nie wsparcie rządu, a je mamy. Liczymy zarówno na wicepremiera Jacka Sasina, jak i na poseł Beatę Strzałkę. Taka okazja może się w najbliższych dziesięcioleciach nie powtórzyć. Zarząd Województwa Lubelskiego złożył wnioski na dofinansowanie trzech zadań obwodnicowych w województwie: budowę obwodnicy Hrubieszowa, Opola Lubelskiego i właśnie Tarnogrodu. W najbliższych miesiącach będą podjęte decyzje w tej sprawie. Liczymy na dofinansowanie rzędu 80, może 75% - podsumował, pochodzący z Tarnogrodu Michał Mulawa.