Zajęcia rozpoczynały się od zrozumienia terminu kodowanie. Następnie dzieci brały udział w różnych zabawach manualnych i ruchowych, np.: układały na planszach kolorowe karteczki według różnych zasad, odwiedzały "Wyspy Wyobraźni", szukały skojarzeń kolorów z tytułami bajek lub bohaterami literackimi, układały bajkowy kod i odpowiadały na pytania ze znajomości baśni. Był też czas na poznanie różnych funkcji robota. Maluchy zaczynały naukę od prostej zmiany kolorów czy wydawania różnych dźwięków, aby potem programować bardziej skomplikowane trasy z różnymi zadaniami dla robota. Dużą niespodzianką dla maluchów było to, że robot Photon czytał im głośno fragment bajki "Kubuś Puchatek". Grupy także brały udział w turniejach "Zakodowana historyjka". Uczestnicy wymyślali do wybranych obrazków własne opowieści, a następnie programowali robota i wspólnie z nim opowiadali swoje bajki. Podczas każdych zajęć dzieci wybierały najlepszą grupę. Na zakończenie spotkań maluchy otrzymały specjalne naklejki i malowanki, które też należało pokolorować według określonego kodu. Przedszkolaki i uczniowie szkoły podstawowej świetnie sobie poradzili z nauką obsługi robota Photon.
W prowadzeniu zajęć pomagała młodzież z Klubu "Aleksandrowski Kodek". Odbyły się one także dzięki współpracy ze Szkołą Podstawową im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie i Przedszkolem "Leśne Skrzaty" w Aleksandrowie. Dziećmi podczas zajęć opiekowały się wychowawczynie: Celina Chyrzyńska, Elżbieta Kulińska, Teresa Leleń, Maria Maciocha, Lucyna Paluch (szkoła podstawowa) i Paulina Bździuch, Karolina Lewczyk, Marta Różańska, Katarzyna Tracz (przedszkole). Koordynatorem ze strony szkoły podstawowej była Ewa Jastrzębska z biblioteki szkolnej.
We współczesnej rzeczywistości programowanie stało się jedną z ważniejszych umiejętności. W zdobywaniu jej pomogła najmłodszym "Przygoda z kodowaniem", która zadziała się w aleksandrowskiej bibliotece.
Dzieci klas I - III ze Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie brały również udział w zajęciach "Podróż do Książkolandii".
Rozpoczynały się one od głośnego czytania książki "O dzieciach, które kochają książki" Petera Carnavasa w wykonaniu wychowawców i bibliotekarki szkolnej. Lektura ta była także świetnym pretekstem do rozmowy o tym, co dają nam książki, jak mogą wzmacniać więzi rodzinne i co to znaczy być czytelnikiem. Następnie maluchy z podróżnej walizki wybierały sobie bilety - książki i pojechały "pociągiem z wyobraźni" do tytułowej Książkolandii. Po sprawdzeniu biletów czytnikiem, (co wywoływało zaciekawienie i uśmiechy na buziach najmłodszych) mali podróżnicy rozgościli się w Kąciku Malucha i tak zaczęło się poznawanie biblioteki. Dzieci miały za zadanie odszukać cyfry od 1 do 10, ułożyć je od najmniejszej do największej, odwrócić i odczytać ukryty wyraz, aby pojawiła się właściwa nazwa Książkolandii - BIBLIOTEKA. Potem uczestnicy losowali hasła z kapelusza związane z biblioteką, np.: regał, półka, książki, komputer, drukarka i odszukiwały te przedmioty w bibliotece. Następnie dzieci dowiedziały się co to jest biblioteka publiczna i czym się zajmuje, poznawały różne pojęcia związane z tą instytucją jak np.: regał, literatura piękna, literatura popularnonaukowa, zbiory itd. Nie zabrakło również czasu na pytania ze strony uczniów. Na podsumowanie każdy zespół miał za zadanie znaleźć odpowiedni rodzaj zbiorów i wyszukać na półkach książki z okładkami w konkretnych kolorach. Zabawa ta w ciekawy sposób pomogła zrozumieć dzieciom jaki jest układ zbiorów w bibliotece. Na zakończenie zajęć uczestnicy mieli czas na samodzielna aktywność w bibliotece i otrzymali certyfikat "Przyjaciel Książkolandii", a także wypożyczyli książki do domu.
Spotkania poprzez zabawę pokazywały najmłodszym jak ważną rolę pełnią biblioteki we współczesnej rzeczywistości oraz, że warto korzystać z ich usług.